Ansökan till kurser för läsåret 22/23 öppnar den 1 december
Från och med 20.12.01 gäller följande:
Klicka på den kurs som du vill ansöka till i listan nedan. Du kommer då till Schoolsoft där du behöver börja med att logga in med ditt konto alternativt skapa ett eget konto. Därefter kommer du direkt till ansökningsformuläret för den kurs som du har klickat på.
Antagning sker löpande och sista ansökningsdag är 30 april, därefter antar vi i mån av plats.
Allmän kurs – Friluftsliv
Distanskurser
Bilagor
Bifoga dina bilagor i ansökningsformuläret. Om du av någon anledning inte har möjlighet att bifoga dem samtidigt som du skickar in ansökan så vill vi att du mailar dem till info@aredalensfhsk.se alternativt skickar dem med post.
Följande bilagor behövs för att ansökan ska vara komplett:
– Personbevis
– Personligt brev
– Kopior av slutbetyg/-intyg
– Ange 2 referenspersoner och deras kontaktuppgifter. Det går bra att skriva kontaktuppgifter till referenspersoner i personliga brevet eller skicka i ett eget dokument.
– Linjespecifika bilagor/arbetsprover (se antagningskrav på respektive linje)
Ansökan om studiemedel
Besök CSN för information.
Ansökan till sommarkurser
Klicka här för att komma till anmälan för sommarkurser